neděle 22. července 2012


                        HORTENSIE
 Dobrý večer moje milé ,sluníčko mám dnes konečně vykouklo!!!
Celé dnešní odpoledne jsem trávila na zahrádce jak jinak než prací,
ale to mě moc,moc baví.Tuto krásku jsem dostala k výročí svatby ani se nechce věřit,že už je to 28let.Mám velikou prosbu jak nejlépe usušit květy,aby mi dělali radost i v zimě?
Moc děkuji za rady a přeji krásný a  vypadá,že slunečný týden.
Jiřina



                          

11 komentářů:

  1. Jiřinko mě se jednou povedlo usušit v mikrovlnce-zkus najít na netu,letos se mi to moc nevede,nevím proč!Jinak je moc krásná!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Michalko,tak mikrovlnku jsem zkusila a kytka začala hořet!!!
      Uplně jsem se vyděsila asi jsem ji nastavila na vysoký výkon.Ale budu hledat na netu no uvidíme,pokud se zadaří určitě ji nafotím.
      Měj se moc,moc krásně.

      Vymazat
  2. Iko, vždycky u tebe obdivuju, s jakou radostí a láskou chystáš své články a tenhle je krásně růžový a voňavý! Škoda, že jsem takový pěstitelský antitalent. Díky za krásnou inspiraci.
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Vivi,velice děkuji za krásná slova moc mě zahřáli u srdíčka.Já jsem zahradnice amatérka,těď jedu v bylinkách v neděli jsem dělala skalku po svém samozřejmně,ale hodně mi pomáhájí rady kamarádek asi proto jsem se se svým problémem obrátila na Vás mé vyrtuální přítelkyně.Každá umíme něco jiného,ale jako celek jsme dokonalé ženy.
    A neboj se něco pěstovat,vše je jednou poprvé!!
    Krásné chvíle.IKA

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Iko!Já už také suším a dělám to tak,že ustřižené hortenzie dám do vázy,kde mám asi 5 cm vody.Tuto hladinu udržuji a květy začnou postupně usychat.Určitě se ti to povede,máš je nádherné.
    Páááá Alča.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky Alenko.Tak určitě to zkusím!!!Doteď jsem 3 květy zničila a rve mi to srdce když je vyhazuju.Budu muset využít kupon se slevou v OBI a koupit ještě jednu krásku.Těším se na pátek,že si dáme kávičku.PA,PA

    OdpovědětVymazat
  6. Asi te trochu zklamu,pry na suseni je specielni odruda,chtela jsem kytici do loznice,tak jsem se ptala v mem oblibenem kramku kvetinarstvi a pani majitelka me rekla,ze ty co na to nejsou delane,tak i kdyz se ususi pekne,tak nevydrzi barva,nevim,zda hnednou,nebo blednou,ale ja jsem zainvestovala a rezane obri hortenzie jsem si objednala a kytici peti ruzovo fialkovych hortennzii se zelinkavym nadechem jsem si objednala a i kdyz je nakonec ve vstupni hale,kde je provoz i svetlo a nekdo by si myslel,ze tudiz vybledne nebo opada,tak i po roce jsou barvy stale jako puvodni.Takze investice se vyplati.

    OdpovědětVymazat
  7. Jiřinko, ta je překrásná! Mám asi 3, jednu už hodně letitou, letos mi ji ošlehl mráz (ten v květnu) a tak je květů pomálu...
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Ika,hortenzia je božská. Ja som skúšala všetky možné metódy sušenia hortenzií v mikrovlnke, kúsku vody, zavesené na šnúrke dole hlavou.... ale hortenzie teraz nevysušíš, majú v sebe veľa vody. Najvhodnejšie obdobie na sušenie je konec septembra a začiatok októbra. Ja ich jednoduho zrežem a dám do vázy bez vody vysušiť. Kukni sem http://vikendovydom.blogspot.sk/2011/10/radost-z-hortenzie.html to sú minuloročné.

    Veľa zdaru pri sušení.
    Pá Jana

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Jani móóóc děkuji za radu,máš naprostou pravdu ani jeden květ se mi nepovedl usušit.Pokusím se tedy znovu po létě,doufám,že do té doby neodkvetou.Jukla jsem k Tobě na blog a i sušené jsou přenádherné,tak snad taky budu mít.
    Přeji z celého srdíčka krásné dny.
    Jiřina

    OdpovědětVymazat